|
2013-09-03 16:27:15, kedd
|
|
|
|
|
|
2005-ben Orbán Viktor megnyitotta a Nemzeti Konzultációs Irodát, a budapesti Madách tér 3. sz. alatt, ahol az általa létrehozott Nemzeti Konzultációs Testületbe meghívott - nemzetközi szaktekintélynek számító személyiségek fogadták az embereket. Kik is vállalták azt a nagyon fontos feladatot, hogy egy megadott helyen és időpontban leülnek egy-asztalhoz a néphez tartozókkal ,,konzultálni"?
ABC-sorrendben kezdeném Dr. Finta József építésszel bővebben:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Finta_J%C3%B3zsef
Dr. Hoffmann Rózsa következik a sorban, aki 1948-ban született (Bajnai Rózsaként) Balatonfüreden, és aki szintén Budapesten végezte tanulmányait.
Az ELTE-BTK-n szerzett - francia-orosz szakos - középiskolai tanári diplomát 1971-ben. Doktori fokozatot 1985-ben ért el. 1995-ben a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészettudományi Kar Tanárképző Intézetének intézetvezető egyetemi docense lett. 2003 ősze óta a Mester és Tanítvány című pedagógiai folyóirat főszerkesztője. Tudományos munkásságát fordítóként kezdte és első írásait a '80-as évek elején a Szovjet Irodalom című folyóirat közölte. Pl. neki köszönhetően vált magyarul is olvashatóvá Jurij Guszev: ,,A szocialista forradalom korának irodalma" című műve. Később, az akkoriban (1991) liberálisnak számító Magyar Hírlapban a saját gondolatait közli ,,Piacgazdaságot a tanárképzésben" címmel.
Közéleti tevékenységének köszönhette, hogy Orbán Viktor meghívta a Testületbe.
Politikai pályafutását a rendszerváltozás előtt, a Magyar Szocialista Munkáspártban kezdte. 1988-ban lépett ki. 2003 óta a Fidesz Magyar Polgári Szövetség tagja, 2009-ben a Kulturális Tagozat elnöke lett. 2006-tól országgyűlési képviselő a KDNP-frakcióban. Bővebben itt olvashatunk róla:
http://hu.wikipedia.org/wiki/Hoffmann_R%C3%B3zsa
Prof. Dr. Iván László,
Bővebben: http://hu.wikipedia.org/wiki/Iv%C3%A1n_L%C3%A1szl%C3%B3
Jókai Anna,
http://hu.wikipedia.org/wiki/J%C3%B3kai_Anna
Prof. Dr. Náray-Szabó Gábor, bővebben itt olvashatunk róla: http://hu.wikipedia.org/wiki/N%C3%A1ray-Szab%C3%B3_G%C3%A1bor
Dr. Pozsgay Imre. http://hu.wikipedia.org/wiki/Pozsgay_Imre
Dr. Schöpflin György
Prof. Dr. Tulassay Tivadar: http://hu.wikipedia.org/wiki/Tulassay_Tivadar
A felsorolásból is kitűnik, hogy a Nemzeti Konzultációs Testületbe - nemzetközileg is elismerést szerzett, nagy tudású - embereket hívott meg Orbán Viktor. Ők mindannyian ,,letettek már valamit a nemzet asztalára".
Ennek tudtával, bizton számíthatott a volt (és leendő) miniszterelnök arra, hogy az akkori magyarországi lakosság (nép) mindenféle állapotjának pontos felmérése meg fog történni. Majd - az így kapott információk alapján - egy reális jövőkép- és nemzeti program is el fog készülni.
Özönlött is a nép panaszáradatával a konzultációs irodába. Tanúsíthatom, hiszen én is jelentkeztem Iván professzorhoz, Jókai Anna íróhoz és Pozsgay Imréhez, kikhez előre be kellett jelentkezni interneten. Majd, amikor megjelentem az egyeztetett időpontban, mégsem került rám a sor.
Megértettem, hogy senki nem akart a nép problémáival foglalkozni és így az orvoslás is elmaradt - bizony!
Aggódtam, mert tudtam, hogy az 1998-tól a 2005-ig eltelt hét évben a nehézsorsúak helyzete egyre tragikusabb lett... és ráadásul, már kezdett oka-fogyottá válni az én témafelvetésem a Vendégkönyvben is. Hiszen, addigra kihalt egy egész nemzedék... Velük teltek meg a temetők 1990 után - tragikus hirtelenséggel. Kilencvenes-nyolcvanas nénikék, bácsikák temették negyvenes-ötvenes fiaikat, lányaikat...
Senki, de senki nem akarta meghallani ennek tragédiáját!
Mert ez azt jelenti, hogy az unokák úgy fognak fölnőni - ha egyáltalán megszületnek - hogy fogalmuk nem lesz arról, milyen is egy nagymama, vagy nagypapa... meg minden, ami azzal jár, hogy rokonok szeretet-közösségében alapíthat családot és élhetné le életidejét. Bizony, mondom: ehelyett, rokonok nélküli életre (szingliségre) kárhoztatjuk utódainkat.
Azért is aggódtam, mert a Fidesz azzal a szlogennel kampányolt, hogy:
,,Szavazz a VÁLTOZÁSRA!"
Akkor sem és azóta sem árulta el nekem senki, hogyan a csudában szavazzon bárki egy elképzelhetetlenül ISMERETLEN VÁLTOZÁSRA?
Ami még ennél is fontosabb: hogyan változzon szegény kis magyar átlagpolgár, ha a ,,hogyan"-ról, még a vezetőinek sincs semmiféle határozott elképzelése?
Ráadásul, a magukat szocialistának hazudók és a velük PAKTUMOT kötők http://furaila.xfree.hu/212714 voltak az elsők, akik PIACOSÍTOTTÁK az OKTATÁS-t és a KULTÚRA-t - kirekesztve ezzel pont azt a réteget a kulturálódásból és az -oktatásból -felnőttképzésből, amelyiket ,,munkás-paraszt" státuszban ért a rendszerváltozás.
Itt szeretnék visszautalni Hoffmann Rózsára, a Nemzeti Konzultációs Testület egyik tagjára, aki szintén az oktatás piacosításának szükségességéről cikkezett a rendszerváltozásban.
Ők: a '80-as évek munkásai, az un. szocializmus idején, a társadalom peremére lettek kontra-szelektálva.
Mert, arra senki nem akar emlékezni, hogy az 1980-as munkás-parasztja nem azonos azokkal, akik 1945 után megvalósították a proletárdiktatúrát. Hanem, bizony, sokkal inkább azonosak azokkal, akiken megvalósult az! Hiszen, a fényes-szelek munkás-paraszt nemzedékének felemelésével egy-időben megtörtént azok ,,felhozása" is, akik többnyire nem véletlenül voltak ,,alul". Belőlük, a ,,felhozottakból" lett az a gátlástalan - politikailag teljesen elvtelen módon - a hatalmat feltétel nélkül kiszolgáló réteg, amelyik segítségével diktatúrává lehetett változtatni a szocializmust.
Ennek a politikai diktatúrának volt ,,köszönhető" az a helycserés támadás, amivel 1945 utáni, de legfőképpen 1956 utáni évtizedekben helyet cserélt a munkás-parasztsággal.
Hogy ez mekkora probléma, valóságos paradoxon volt, bizonyítja, hogy a szocialisták rendszerváltozás utáni, egyik oktatási minisztere: Báthory Zoltán is ezt a problémát taglalja a
"Tanulók, iskolák, különbségek (Egy differenciális tanuláselmélet vázlata)"
című könyvében. Megjelent: 1992-ben a Tankönyv Kiadónál.
Báthory Zoltán olyan statisztikai adatokra hivatkozik ebben, a mások munkáját is összegző könyvében, melyek azt bizonyítják, hogy az 1980-as évek szakmunkás rétegének gyermekei teljesítenek a legrosszabbul az iskolákban. A továbbtanulási arányuk egyre kisebb... Az okokat "kutatva" megállapítják a szerzők: a szegénységgel, az egzisztenciálisan halmozott hátrányos helyzettel magyarázhatók az "alul teljesítések" (vagyis: képességeik szerint többre lennének képesek).
Ez a tény egy másik, politikai ellentmondásra hívta fel a figyelmet, ami miatt - több írásomban is - fel kellett tennem régi-új kompetenséknek a nagy KÉRDÉST:
- ,,Hogyan lehetséges, hogy a Magyar Népköztársaságban, az uralkodó osztálynak kikiáltott munkásosztályhoz tartozó népesség volt az 1980-as években a legszegényebb?"
Bóna Mária Ilona
|
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
Címkék: rendszerváltozás, szükségességéről, panaszáradatával, szaktekintélynek, munkásosztályhoz, felnőttképzésből, megvalósították, kulturálódásból, tevékenységének, miniszterelnök, balatonfüreden, differenciális, továbbtanulási, tanuláselmélet, felhozottakból, vendégkönyvben, tanárképzésben, piacgazdaságot, főszerkesztője, hirtelenséggel, szocialistának, témafelvetésem, piacosításának, kompetenséknek, ellentmondásra, felemelésével, magyarázhatók, országgyűlési, professzorhoz, személyiségek, intézetvezető, szocializmust, piacosították, magyarországi, parasztsággal, munkáspártban, budapesti Madách, általa létrehozott, nagyon fontos, megadott helyen, néphez tartozókkal, szocialista forradalom, saját gondolatait, rendszerváltozás előtt, nemzet asztalára”, akkori magyarországi, reális jövőkép-, konzultációs irodába, egyeztetett időpontban, 2005-ig eltelt, nehézsorsúak helyzete, egész nemzedék…, Orbán Viktor, Nemzeti Konzultációs Irodát, Nemzeti Konzultációs Testületbe, Finta József, Hoffmann Rózsa, Bajnai Rózsaként, Pázmány Péter Katolikus Egyetem Bölcsészettudományi Kar Tanárképző Intézetének, Szovjet Irodalom, Jurij Guszev, Magyar Hírlapban, Magyar Szocialista Munkáspártban, Fidesz Magyar Polgári Szövetség, Kulturális Tagozat, Iván László, Jókai Anna, Náray-Szabó Gábor, Pozsgay Imre, Schöpflin György, Tulassay Tivadar, Pozsgay Imréhez, ISMERETLEN VÁLTOZÁSRA, Hoffmann Rózsára, Nemzeti Konzultációs Testület, Báthory Zoltán, Tankönyv Kiadónál, Magyar Népköztársaságban, Bóna Mária Ilona,
|
|
|
|
budapesti Madách, általa létrehozott, nagyon fontos, megadott helyen, néphez tartozókkal, szocialista forradalom, saját gondolatait, rendszerváltozás előtt, nemzet asztalára”, akkori magyarországi, reális jövőkép-, konzultációs irodába, egyeztetett időpontban, 2005-ig eltelt, nehézsorsúak helyzete, egész nemzedék…, temetők 1990, szlogennel kampányolt, csudában szavazzon, vezetőinek sincs, magukat szocialistának, velük PAKTUMOT, -oktatásból -felnőttképzésből, oktatás piacosításának, társadalom peremére, 1980-as munkás-parasztja, fényes-szelek munkás-paraszt, hatalmat feltétel, politikai diktatúrának, szocialisták rendszerváltozás, problémát taglalja, differenciális tanuláselmélet, mások munkáját, 1980-as évek, továbbtanulási arányuk, egzisztenciálisan halmozott, nagy KÉRDÉST, uralkodó osztálynak, 1980-as években, rendszerváltozás, szükségességéről, panaszáradatával, szaktekintélynek, munkásosztályhoz, felnőttképzésből, megvalósították, kulturálódásból, tevékenységének, miniszterelnök, balatonfüreden, differenciális, továbbtanulási, tanuláselmélet, felhozottakból, vendégkönyvben, tanárképzésben, piacgazdaságot, főszerkesztője, hirtelenséggel, szocialistának, témafelvetésem, piacosításának, kompetenséknek, ellentmondásra, felemelésével, magyarázhatók, országgyűlési, professzorhoz, személyiségek, intézetvezető, szocializmust, piacosították, magyarországi, parasztsággal, munkáspártban, legszegényebb, felsorolásból, legrosszabbul, nemzetközileg, szegénységgel, megállapítják, kárhoztatjuk, állapotjának, pályafutását, szocialisták, teljesítések, középiskolai, konzultációs, szingliségre, köszönhetően, tanulmányait, diktatúrának, segítségével, liberálisnak, közösségében, évtizedekben, visszautalni, megszületnek, , ,
|
|
|
|
2024. április
| | Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |
29 | 30 | |
| |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
0 db bejegyzés |
e év: |
0 db bejegyzés |
Összes: |
7719 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 1870
- e Hét: 7378
- e Hónap: 15982
- e Év: 51923
|
|
|